Egészséges fogyás – fogyási tippek

Egészséges fogyás – fogyási tippek

Egészséges fogyás – fogyási tippek

 

Sokan hajtogatják, hogy fogadd el önmagadat és azt a képet, amely a tükörből visszanéz rád. Ezzel teljesen egyet tudok érteni, ez ugyanis nagyon fontos része az önkép megalkotásának. Kell a lelki békéhez és ahhoz, hogy magunkra kellő mértékű tisztelettel és önmegbecsüléssel gondoljunk. Ám azon a számon, ami a mérlegre állva köszönt minket, változtathatunk. Most ennek módszereiről tudhatsz meg többet, hogy neked is segítséget nyújthassanak az álomtested eléréséhez.

Sport:

Ahhoz, hogy ténylegesen fogyni tudjál, sportolnod kell. Az az ideális mozgásmennyiség, ha hetente háromszor sportolsz, minimum 40 percen át. A legjobb mégis az lenne, ha ezt minden nap megtennéd, legalább 30 percen át.

A leghatékonyabb, ha a kardio és az erősítő edzéseket is műsoron tarod, így váltogatva a mozgásformákat. Ez azért jó, mert míg az aerobik jellegű mozgásokkal a testzsírodat tudod csökkenteni, addig az erősítők tesznek téged feszessé. Érdemes sportolás előtt az L-karnitin mennyiségét megnövelni, amiben segítséget nyújthatnak a direkt erre a célra készült tabletták. Utána pedig fogyassz fehérjeturmixot.

A sportolás sokkal egyszerűbben megy, ha egy cél lebeg lelki szemeid előtt és azt fel is írod valahova, így a motivációd biztosan nem fog elillanni.

Alvás:

A kívánt alakot csak akkor fogod elérni, ha eleget alszol. Ha fogyni akarsz, ágyba kell parancsolnod magadat, ugyanis a tested ilyenkor is égeti a zsírt, és az izomépítő folyamatok is ilyenkor játszódnak le szervezetedben. Az optimális mennyiség 7-8 óra.

Stresszmentesség:

A nőknél az idegeskedés gyakran jár súlygyarapodással, ugyanis az ilyenkor beinduló hormonális folyamatok zsír elraktározására késztetik a szervezetet.

Ennek elkerülése érdekében rendszeresen kapcsolódj ki és add ki magadból a frusztrációdat és a negatív gondolataidat, szorongásodat. Hosszú távon segíthet valamilyen relaxációs módszer elsajátítása is.

Szaunázás:

A hetente egyszeri szaunázás is segít az álomalak elérésében. Sajnos ez nem mindenki számára megoldható, de sok jótékony hatása van. Selymessé teszi a bőrt, ellazít, serkenti a növekedési hormon termelését, ami elősegíti a fogyást, valamint izzadás közben bacilusok is távoznak a szervezetünkből.

Étkezés:

A fogyáshoz és ahhoz is, hogy sikeresen megtartsd az elért eredményt, természetesen változtatnod kell az étrendeden. Ha jól állítod össze az étrendedet, étkezési szokásaidat, akkor éhezés nélkül tudsz majd fogyni, hiszen vannak olyan módszerek, amelyekkel sok kalória bevitele nélkül is csökkentheted az éhségedet. Na de milyen is legyen az étrend?

  • Figyelj a folyadékbevitelre. Naponta igyál legalább 2,5 liter olyan folyadékot, amiben nincsen cukor, alkohol vagy szénsav. Erre a legmegfelelőbb a víz.
  • Mindenekelőtt változatosan kell étkezned, sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztva.
  • Inkább napi 5-6 alkalommal egyél, kisebb adagokat! Soha ne hagyj ki egy étkezést sem, ugyanis minél éhesebb vagy, annál nagyobb az esélye, hogy egészségtelen ételekhez nyúlsz.
  • Tévhit, hogy kevesebbet kell enned. Inkább több tápanyagot vigyél a szervezetedbe!
  • Egyél nyugodt körülmények között, és rágd meg jól az ételt!
  • Azt a tanácsot is érdemes megfogadni, hogy ne menjél éhesen vásárolni.
  • Csökkentsd a vacsorád kalóriatartalmát!
  • Szerezz be szénhidrátforrásokat, zsírszegény fehérjeforrásokat, rostban gazdag ételeket, zöldségeket, gyümölcsöket, esszenciális zsírokat, valamint az előbb is említett vitaminokat és ásványi anyagokat!
  • A fogyás esetében fontos a (diéta alatt megemelt) fehérjebevitel, tehát fogyassz sovány, fehér húsokat és tejtermékeket! Ezeket kiegészítheted fehérjeszeletekkel, amelyekből már laktóz- és gluténmentes termékek is kaphatók.
  • Étrendedet egészítsd ki vitaminokkal és ásványi anyagokkal!
  • Még csak ne is tarts otthon cukros, lisztes ételeket, süteményeket!
  • Sima só helyett használj jódozottat!
  • Abban, hogy ne nassolj, segítséget tud nyújtani, ha tévénézés közben például horgolsz vagy kötsz, varrsz, de ha nem szeretnél kézimunkázni, akár manikűrözhetsz is.
  • Ha nem tudsz lemondani a nassolásról, akkor csokoládé helyett egyél medvecukrot, ugyanis az serkenti a zsírégetést. Ugyanezt teszi a papayalé is, ami a gyümölcslé szerelmeseinek kedvez.

Jutalmazás:

Találj ki magadnak apró jutalmakat!

,,Ha előtte sportolok, akkor megnézem a kedvenc filmemet.”

„Ha fogyok x kilót, megveszem azt a szuper nadrágot.”

 

Itt találhatsz pár receptet, amelyek segítségével finom diétás ételeket készíthetsz:

https://www.mindmegette.hu/kategoria/stilus/dietas-etelek/

https://www.21napalatt.hu/egeszseges-receptek/

 

Nadray Nóra (9D)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük