Versenyszellem mesterfokon

Versenyszellem mesterfokon

Szőke Luca idén igazán kitett magáért
Nyelvtanból és angolból is továbbjutott a második fordulóba

 

Iskolánk egyik kiemelkedő tanulója, a 11.B-be járó Szőke Luca idén két tantárgyból is továbbjutott az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV) második fordulójába. Fő célja a minél jobb helyezés elérése, hiszen ez plusz pontokat jelenthet az új felvételi rendszerben. Angolból önként jelentkezett a versenyre, míg magyar nyelvtanból osztályfőnöke és magyartanára, Juhászné Sebestyén Andrea tanárnő biztatása révén indult el a versenyen.

 

 

 

Nem sokan választják a nyelvtan OKTV-t. Neked hogy jutott eszedbe, hogy jelentkezzél?

  • Sokat gondolkodtam a magyar nyelvtan versenyen való elindulásról, míg osztályfőnököm meg nem győzött róla, hogy nekem menne ez a verseny. Sokat biztatott, s ennek hatására nekivágtam. Az első fordulóban egy feladatlapot kellett kitöltenem az iskolában. Pár hetet kellett várnom, majd megkaptam az eredményt, hogy továbbjutottam a második fordulóba. Ez már nehezebb volt számomra, mivel egy kutatómunka összegzéseként egy 20-30 oldal hosszúságú dolgozatot kellett írom. Három megadott téma közül végül a Köznyelvi metaforáink funkciója a kommunikációban címet választottam, ezen belül a romákra használt számtalan megnevezéssel és a mögöttük álló nemzetiségi ellentéttel foglalkoztam.

Luca elmondta, hogy nagyon sok kritériumnak kellett megfelelnie a szövegének, minden szabályozva volt a sorköztől a betűméretig. A dolgozatot – kicsit sietve – a leadási határidő előtti másfél hétben írta meg, elkészítésében iskolánk tanárai segítették. Horváth Violetta tanárnőtől kapott egy könyvet, aminek hatására mélyebben beleáshatta magát a témába. Juhászné Sebestyén Andrea tanárnő pedig minden lépését koordinálta, mindenben segített Lucának. Miután elkészült, elküldte a munkáját Budapestre, ahol majd ellenőrzik, és értesítik őt az eredményről.

 

És az angol OKTV? Milyen tapasztalatokat, élményeket gyűjtöttél?

  • Az angol első ránézésre nehezebbnek tűnt, és mivel sok diák indult, minimum 90%-ot kellett elérnem ahhoz, hogy továbbjuthassak. Iskolánkból idén egyedül én jutottam a második fordulóba, amin egy kicsit csodálkoztam.

A második fordulóban Lucának fel kellett mennie Pestre felkészítő tanárával, Szikra Andrea tanárnővel. Budapesten egy egész napos verseny várt rá, amin körülbelül 50-60 diák vett részt. Először egy tesztet kellett kitölteni, majd volt pár perc szünet, aztán nekiveselkedett Luca a fogalmazás írásának, melynek a visszautazás a múltba volt a témája. Délután pedig egy szóbelivel zárták a versenyt a tanulók, ahol egy angol nyelvű regény bemutatása volt a feladat.

 

Nagyon sok munkád, energiád van benne a két versenyben. Megérte a sok energia és idő?

-A pontszerzési lehetőség mellett rengeteg tapasztalatot adott mindkét verseny. Egy harmincoldalas dolgozat megírása felesleges szenvedésnek tűnt elsőre, de ha belegondolok, ennek köszönhetően nem az egyetemen fogom megírni életem első hasonló, tudományos szövegét, és akkor már könnyebben fog menni.

 

 

Deák Máté, 10.D 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük