Ami a német nyelv szeretete és az iskolaújság mögött rejlik – interjú Böröczki Eszter tanárnővel

Ami a német nyelv szeretete és az iskolaújság mögött rejlik – interjú Böröczki Eszter tanárnővel

A német nyelv és az iskolaújság.

 

Többek között ezekről is faggattam Böröczki Eszter tanárnőt, aki hosszú-hosszú évek óta iskolánk német tanára és az iskolaújság segítője.  

 

-Ha be kellene mutatkoznia Önnek, akkor mit mondana el magáról? 

-Böröczki Eszter vagyok. Sokadik éve már, hogy itt tanítok, emellett az újságíró szakkörnek vagyok az egyik koordináló tanára. 

 

-Erre még később ki fogunk térni. Miért választotta annak idején a német nyelvet?

Ez leginkább a gyerekkoromra nyúlik vissza. Az anyukám otthon tanított gyerekeket, és én is beültem az egyik csoportjába, így tetszett meg a német. Általánosban még csak magánórán, illetve anyukám óráin tanultam németet. Érdekesség lehet, hogy annak idején, mikor elkezdtem nyelvet tanulni, akkor kötelező volt oroszul tanulni, sőt, általános iskolában másra nem is volt lehetőség. Gimnáziumban aztán a németet választottam az orosz mellé.  

 

-Emlékszik-e valamilyen nevezetesebb német tanárára, akihez fűződik valamilyen kedves emléke? 

-Aki nevezetesebb volt: egy Kimo nevezetű tanár. Nagyon érdekes volt úgy beülni az óráira, hogy egyáltalán nem tudott magyarul. Amerikai származású volt, Hawaiiról érkezett. Érdekesek voltak úgy az órái, hogy egy magyar szó sem hangzott el, csak német (meg néha angol). 

 

-Mi volt az, ami elsőre megtetszett Önnek a német nyelvben? 

-Erre nem tudok válaszolni. Ami most tetszik benne, hogy abszolút logikus nyelv, tetszik a kiejtése, emellett az is, hogy egy plusz nyelv az angol mellett. Azt természetesen elfogadom, hogy az angol a legfontosabb nyelv, de úgy gondolom, hogy jó, ha amellett németül is tud valaki. 

 

-Van-e Önnek olyan dolog a németben, ami nem tetszik, és megváltoztatná? 

-A német nyelv tanításával kapcsolatban az nem tetszik, hogy sokan nem szeretik. Sok mindenkivel el kell fogadtatni azt, hogy nem csak az angol fontos nyelv. 

 

-Mi, diákok úgy tudjuk, hogy minden tanár kettő tantárgyat tanít, vagy taníthat. Önnek mi a másik tantárgy, amit taníthatna? 

-Ezt nem teljesen tudjátok jól, hogy minden tanárnak két tantárgya van, mert főként a nyelvszakosok közül többen vagyunk, akinek egy szakja van. Nekem egy speciális szakom van még: magyar, mint idegen nyelv. Ezt itt, az iskolában nem kell tanítanom, mert ide többségében magyar anyanyelvű diákok járnak. Magántanítványaim szoktak lenni, akik idegen nyelvként tanulják a magyart. 

 

-Ha választhatna még egy tantárgyat, mit választana és miért? 

-Angolt. Azért, mert szerintem fontos nyelvet tanítani, és a többség szívesen tanul angolul. 

 

-Térjünk át az iskolaújságra. Miért vállalta el annak idején? 

-Hogyha nem az angolt, akkor a magyart mondtam volna, mint második szakot. Azon belül is a szövegalkotást, fogalmazást mindig szerettem. Mikor jött ez a lehetőség, hogy vállaljunk valami plusz feladatot az iskolában, a lehetőségek között ott volt az újságíró szakkör. Én voltam az első, aki jelentkezett. Valamint szerintem jó hagyomány, ha van egy iskolának iskolaújságja. Most már hatodik éve, hogy újra, rendszeresen megjelenik a megújult SZIGma.  

 

-Pontosan milyen feladatokat lát el? 

-A cikkek átnézését, javítását. Emellett témák kiválasztását, hogyha az újságíróknak nem sikerül választaniuk. A fő feladatom a koordináció, hogy mikor és milyen cikkek jelenjenek meg. 

 

  • Villámkérdések: 
  • Kedvenc szín: bordó 
  • Kedvenc ruhadarab, amit bármikor (akár időjárástól függetlenül) felvenne: kényelmes, csinos cipő 
  • Kedvenc könyvek: John Updike könyvei, Bán Mór Hunyadi-sorozata
  • Egy hely, ahová bármikor elmenne: Barcelona 
  • Egy nyelv, amit bármikor szívesen megtanulna: spanyol 

 

 

Köszönjük szépen a beszélgetést! 

Répássy Réka 9.C, Sipőcz Dóra 9.C 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük