Új DÖK-csapat, új célok – interjú Rokob Dáviddal

Új DÖK-csapat, új célok – interjú Rokob Dáviddal

Nemrégiben Rokob Dávid vette át a diákelnöki posztot, aki a csapatával már meg is kezdte a tevékenységét. Dávid részletes betekintést engedett a terveikbe.  

 

Első kérdésemmel visszautaltam az általános iskolás éveikre. 

– Általános iskolában voltatok diákelnökök? 

– Én is és Simon is tagjai voltunk a diákönkormányzatnak. Nyolcadikban engem választottak meg elnöknek. Ott a Covid egy kicsit keresztülhúzta a számításainkat, hiszen fél évet otthon kellett töltenünk, viszont azalatt is igyekeztünk színesíteni a hétköznapokat az online programjainkkal. 

 

Szerencsére most is egy lelkes és nem mindennapi csapat tevődött össze: 

Dávid helyettese Everling Simon (11.D), ők ketten fogják össze a csapatukat és a munkafolyamatokat, és igyekeznek minden kisebb-nagyobb eseményen ott lenni. 

A megbízott elnökhelyettesük Ilyés Álmos (11.B), aki az adminisztratív részét intézi a dolgoknak, mint például a kapcsolatfelvételt különböző személyekkel, szervezetekkel. 

Pál Dorottya (11.A) felel a programokért. Segít beütemezni, hogy melyik programot mikor érdemes megtartani, illetve pontosan tudja, hogy az évben milyen programok, események állnak előttünk.  

Deák Emma (10.D) ott van minden eseményen, és  folyamatosan hozza az anyagokat kép vagy videó formájában. Ahogy Dávid fogalmazott: „Emmát a választás után annak ellenére, hogy a másik csapatban volt, mindenképp szerettük volna bevenni a miénkbe.” 

A gyönyörű grafikai és vizuális megjelenésről Újvári Dóra (11.B) gondoskodik. A legtöbb anyag, pl. a kampány, vagy amit az Instagram oldalukon látunk, az is az ő keze munkáját dicséri.  

 

– Mit gondolsz, mik azok a készségek, amik elengedhetetlenek az elnöknek és a helyettesének, és ami közöttetek mint tagok között fontos?  

– Egy elnöknek, illetve a helyettesének nagyon fontos, hogy bátor legyen és jó kiállással rendelkezzen. Emellett legyen kommunikatív: tudjon jó beszédet mondani mind a diákság mind az iskola vezetése felé, és ezt úgy tegye, hogy az igazgatóság, illetve a tanárok előtt az egész diákság érdekeit képviselje. A csapatban pedig fontos, hogy az elnök és a helyettese össze tudja fogni a társaságot, és meg tudjanak teremteni egy összhangot. Ehhez fontos egy vezetői szerep, de szerintem ez a mi csapatunkban jól működik.  

 

A következő kérdéseimmel a programjaik felé tereltem a szót: 

 

– Még a kampányidőszak alatt olvastam a terveitek között, hogy szemétszedést is akartok szervezni. Például a Zöld Kezek Társasággal együttműködve? 

– Igen, mindenképpen. Kónya Mátéval (a társaság vezetője és iskolánk öregdiákja) az Álmos már felvette a kapcsolatot, és ha nem is idén, de a következő tanévben mindenképpen szeretnénk velük karöltve bármilyen környezetszépítő programot megvalósítani.  

– Említettétek a művészeti hetet. Terveztek más jellegű programhetet is létrehozni? 

– Mivel ez egy egész hét lenne, sok időt ölelne fel, és nem szeretnénk, hogy valakiknek egyben sok legyen. Ez egy olyan program lenne, amivel az egész diákságot szeretnénk megmozgatni. Egyelőre, ami többnapos program, abból ez van tervben, de mindenképpen szeretnénk például kiállításokat is létrehozni.  

 

A diákok körében népszerű alkalmazás az Instagram, illetve a Youtube. Dávidék ezt jól észlelték, így ezekre a platformokra igyekeznek nagyobb hangsúlyt fektetni: „Az Instagramra igyekszünk minden megmozdulást, eseményt kirakni, mert ott érhetjük el legkönnyebben a diákságot. A Szigszalag Youtube-csatornát is szeretnénk folytatni, ott már vannak alattunk lelkes tagok, pl. Czákler Blanka (9.D) és Rédecsi Ludovika (9.D), akik belevetették magukat. Szeretnénk a lehető legtöbb programról maradandó anyagot is készíteni, amit minél több emberhez igyekszünk eljuttatni.” 

A diákok körében a talán legjobban várt ötlet a SZIG-BDEG pulcsi, ezzel pedig egy együttműködés a másik nagymúltú gimnáziummal: „Van már a pulcsira vonatkozó konkrét tervünk, ott már csak egy hajszál választ el bennünket attól, hogy a nyilvánosság elé hozzuk. A végső döntést pedig a két iskola tanulóinak a kezébe adnánk.”  

Nemcsak a Berzsenyivel van jó kapcsolatuk, hanem az Eötvössel, illetve az Orsolyával is: „Szeretnénk az együttműködésünkbe minél több soproni középiskolát bevonni, arra is van már ötletünk, hogy ezt hogyan tehetnénk meg, azonban ez egyelőre még csak ötlet szintjén van meg. Először azonban a Berzsenyivel szeretnénk a kollaborációt megvalósítani, hiszen az se sokaknak sikerült még.” 

 

– Milyen irányban szeretnétek továbbtanulni?-tettem fel az utolsó kérdésemet. 

– Személy szerint én a média és kommunikáció felé mennék elsősorban, de szóba jöhet bármilyen filmes irány is. Simon gazdaság és marketing irány felé menne, tehát az is abszolút összefügg ezzel.-zárta szavait Dávid.  

 

Köszönöm szépen a beszélgetést! 

Sipőcz Dóra, 10.C 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük