Az idei évben a projekthéten 12 osztály vett részt. Ezen osztályok közül néhány diák vállalta, hogy beszámol a saját osztályának munkájáról.
Osztályok témái:
9.A: A gasztronómia
9.B: Segítségnyújtás
9.C: Túlélési tanácsok „világvége” esetére
9.D: A jövő iskolája
10.A: A Soproni Széchenyi István Gimnázium diákságának és tanári karának viszonya a sporthoz
10.B: Petőfi Sándor
10.C: A mai fiatalság problémái
10.D: Mentális egészség – az iskola hatása a gyerekek mentális egészségére
11.A: A közösségi média jelenléte, szerepe, hatása a Soproni Széchenyi István Gimnázium tanulóinak életében
11.B: A mi hitünk – Tizenévesek hozzáállása a hithez és a valláshoz
11.C: A dinoszauruszok és koruk
11.D: Hungarikumok, fókuszálva a soproni vonatkozásokra
A 9.A tollából olvashatjuk a következő beszámolót:
A 9. A osztály projektjének címe A gasztronómia volt. A csapat négy részre osztva feldolgozta az evészavarokat és a mesterséges intelligencia kötődését az ételeinkhez, podcastben mesélte el a sport és az étrendek kapcsolatát, valamint interjúkat készített a világ minden tájáról emberekkel, amelyekből érdekes recepteket láthattunk. Sor került még a magyar specialitásokra és a soproni fogásokra is az előadás során.
A 9.B beszámolója:
Első nap a kialakított csoportok szerint kezdtünk el dolgozni, viszonylag „nekiesve” a feladatnak. Ezt az elkövetkezendő napokban próbáltuk korrigálni és kész tervvel álltunk neki a napoknak, hogy ki mit fog aznap csinálni. Mivel hat csoportra bontottuk az osztályt, hat különböző PPT-t készítettünk, így pénteken, az előadás napján sajnos kevésbé voltunk összeszedettek, és a bemutatóra kapott időt is kevésnek éreztük. Összességében élveztük a hetet, sokat nevettünk, és a jó témaválasztásnak hála örömmel dolgoztunk a feladaton. Az osztályközösségben is segített a projekthét, ugyanis a csoportok nem feltétlenül barátság alapján lettek kialakítva.
A 9.C beszámolója a projekthétről:
A 9.C témája az apokalipszis volt. Foglalkoztunk a természeti katasztrófákkal, a mesterséges intelligenciával, atomháborúval, honvédelemmel, a vészhelyzetekben történő segítségnyújtással és a világvége-elméletekkel. Ezek alapján készítettünk PPT-ket, majd ezeket előadtuk és videóra vettük. Készítettünk egy társasjátékot is, ami az apokalipszis után játszódik, és a játékosoknak a fent említett témákból feltett kérdésekre kell válaszolniuk. Ehhez a játékhoz a táblát és a kártyákat is az osztály tanulói készítették.
A 10.A osztályból Dávid Nadin vállalta, hogy mesél az osztályról:
Kisebb csoportokban dolgoztunk, így mindenki ki tudta venni a részét a munkából. Valaki interjúkat készített, mások a prezentáció megvalósításában segédkeztek, és voltak, akik a kérdőívekből beérkező adatokat dolgozták fel. És ezeken kívül is még nagyon sokszínű szerepkörök működtek. Úgy érzem, a nehézségek ellenére is egész jól tudtunk együttműködni, és végül be tudtuk mutatni a heti munkánkat az utolsó napon.
A 10.C-ről Herlicska Hella számolt be:
A hét első felében öt kis csoportban dolgoztunk, ahol mindneki a megadott altémájához gyűjtött adatokat és készített interjúkat különböző diákokkal és szakemberekkel. Ezután megalakultak a végleges csapatok, a vágók, a szerkesztők, a kreatív csoport, akik a témákhoz illő plakátokat készítettek, illetve a közvélemény-kutatók. Mindegyik csapatnak volt egy saját vezetője, aki a produktumot leadta a projektvezetőknek. Úgy gondolom, a csapatok nagyon jól dolgoztak együtt, és gördülékenyen ment a munka. Sajnos az idővel kicsit elszámoltuk magunkat, emiatt nem tudtunk mindent bemutatni, erre figyelnünk kell majd a következő években.
A 11.A osztály nevében Zsejki Boglárka írt:
A 11.A osztály projekttémájának címe a “Social media a fiatalok körében” volt. A projekthét előtt már több dologgal is előkészültünk, ezzel megakadályozva a kezdeti kapkodást. Először is kiválasztottuk a projektvezetőket, majd beosztottuk kisebb témák, feladatok szerint az egész osztályt, illetve elkészítettünk egy időbeosztást az egész hétre előreláthatólag, melyben konkretizáltuk a csoportok feladatait. Mindenképp szerettünk volna egy érdekes és értékekkel teli munkát véghez vinni. Ennek érdekében ellátogattunk több külsős helyszínre is. Az osztály egész héten nagyon jól érezte magát, illetve úgy gondolom, hogy bár a tavalyi projekthét is eredményes volt, de talán az idei még eredményesebb. Összességében az egész projekthét sok tapasztalatot, élményt és tanulságot adott mindnyájunk számára.
A 11.B osztályról Kaszás Kincső írt:
A projekthét önmagában szerintem nem rossz ötlet. Mi elég produktívan el tudtuk tölteni: több csapatra osztottuk az osztályt, és az első nap információgyűjtéssel telt. Az viszont zavaró volt, hogy el volt várva, hogy mindig mindenki dolgozzon, de őszintén, ez kb. sehogy nem megoldható, mert aki mondjuk videót készít, az mit csináljon hétfőn, az első napon. A miénk lehetett volna jobb is, a tavalyi sokkal jobban sikerült. Szerintem a témaválasztást rontottuk el, de legalább már tudjuk, hogy tudunk együtt dolgozni az osztállyal.
A 11.C osztály beszámolóját Chapó Éva írta:
Mi csoportokra osztottuk az osztályt: egy adatgyűjtő, egy kreatív, egy összegző csoport (ők minden nap képeket készítettek a folyamatokról, és ezeket egy ppt-ben összesítették) és egy, ami a téma mitológiai részével foglalkozott. Mindenhol volt egy vezető és egy ember, aki összefogta ezeket. Sikerült online interjút is készítenünk az ELTE egyik tanárával, illetve két osztálytársunk egy szombati napon ellátogatott a Természettudományi Múzeumba. Szerintem a csoportok közti kommunikáció jól működött, ha valaki végzett az aznapi munkájával, segített a többieknek.
Deák Máté, 11.D