A 2023-as Fecskeavató

A fecskeavatón a bejövő, új osztályok vettek részt: a 7.A, a 7.B, a 9.C és a 9.D. A program egy előfeladattal indult, ahol a fecskék különböző szereplőknek öltöztek be. Kedden a 101 kiskutya filmből ugrottak ki a dalmaták, és ültek be mint diákok a tanórákra. És persze megjelent két segédjével maga Szörnyella de Frász is.

Csütörtökön sok kék arcú diák járkált a folyosókon, egy egész Hupikék törpikék csapat gyűlt össze. Szerencsére Hókuszpók nem kapott kedvet a törpök bekebelezésére, így mindenki nyugodtan készülhetett a pénteki fecskeavatóra.

Az előfeladatra összesen 70 pontot lehetett szerezni, amibe az osztályfőnökök és a diákok beöltözését számították bele. A 7.A 61 pontot, a 7.B maximális pontszámot kapott, a 9.C 55, a 9.D pedig 68 pontot gyűjtött.

Osztályonként egy két-három perces produkciót kellett előadni a pénteki program elején, amihez témákat húztak a képviselők. Ötletes előadások készültek, amiket zsűri pontozott, akik közt jelen volt Szentpáli Ágnes igazgatóhelyettes asszony, Farkas Gábor igazgató úr, Horváth Judit diákelnök-helyettes, Wratschko Péter diákelnök, a szervező osztályból pedig Fuchs Lívia és Horváth Zita 9.B osztályos tanulók.

A 7.A osztály Aranyhajról szóló műsora egy pörgős, ötletes és merész feldolgozása volt a filmnek. Ikonikus jelenetekkel, serpenyőkkel, hosszú szőke hajjal elevenítették meg a bájos hangulatot. Bár ők kezdték a bemutatókat, mindvégig bátran és kitartóan vitték végig ötleteiket. A szórakoztató, kreatív koreográfiáért hatalmas vastaps fogadta őket. A gyereknek és osztályfőnöküknek, Radics Viktória tanárnőnek egyaránt jár az elismerés!

A 7.B osztály is megcsillogtatta tehetségét a produkciójában, melyet a Hófehérke és a hét törpe című klasszikus Disney-mese témájában készített el. Természetesen humoros elemekben sem szenvedett hiányt, a kis törpék, Hófehérke és természetesen a „gonosz boszorkány” és a többi szereplő gondoskodott a vidám hangulatról. A koreográfia nagyon precízen kidolgozott és aranyos volt, le a kalappal a gyerekek és osztályfőnökük, Kovácsné Bella Irén tanárnő előtt!

A szórakozás a 9.C osztály produkciója közben is garantált volt, melyet a Shrek című mese témájában alkottak meg. Shrek, Fiona, Csizmás kandúr, Szamár, Mézeskalács, Pinokkió és a többi szereplő is nagy sikert aratott a közönség körében. Egy pörgős, élettel teli, igazi „Shrek-hangulatú” koreográfiát sikerült megalkotniuk, melyben a szereplők még a zöld arcfestést, ogrefülek viselését és az extrém jelmezeket is bevállalták. A diákoknak és osztályfőnöküknek, Papp Katalin tanárnőnek egyaránt jár a gratuláció!

 

Az előadásokat a 9.D zárta, akik egy keleties világba repítették a jelenlévőket. Aladdin meséjét egy precízen elkészített koreográfiába szervezték, ezzel elmesélve a történet lényegét. Színes, arab jelmezekben, óriási elszántsággal táncoltak, melyet kiegészítettek díszletekkel, valamint cukorszórással is. A legnagyobb attrakció mégis az volt, mikor Aladdin elővarázsolta saját osztályfőnökét egy „teáskanna-lámpásból”. A látványos, színes produkcióért hatalmas elismerés jár az osztálynak és osztályfőnöküknek, Dr. Kuremszki Mariann tanárnőnek!

 

 

A zenés-táncos produkciók után jöttek a játékos vetélkedők, sorversenyek, melyek között ügyességi és logikai feladatok egyaránt voltak.

Ez a program a sorversenyekkel indult. Először minden osztály kiválasztott egy személyt, akinek karikákat kellett bójákra dobnia. Ezután egy olyan feladat következett, ami az egyensúlyozó képességet tette próbára: padon kellett egyensúlyozni, majd medicinlabdával célba találni.

A verseny egyre szorosabbá vált az osztályok között, az izgalom folyamatosan nőtt. A rendezvényen a szervezők fontosnak tartották a csapatmunkát és a közösségépítést, így a sorversenyek között csapatversenyek is voltak. Ilyen volt az egyik klasszikus, amelyben minden osztályból tíz gyereknek kellett indulnia, és oszlopba állva egymás mögött kellett adogatni egy labdát, majd az első embernek a sor végére kellett futnia. Ezután egy újabb célba dobás következett. Egy zsámolyról kellett labdák segítségével kockákat ledönteni. Az ezt követő feladatot szintén csapatban kellett végrehajtani, öt főnek kellett mindegyik osztályból indulnia. Körbe kellett állniuk az egyes csapatoknak, majd egy labdát kellett egymás között úgy rugdosniuk, hogy az nem mehetett ki a körből, miközben folyamatosan haladni kellett vele a célig.

A zenekedvelő diákok is megtalálták a maguk megmérettetését egy zenefelismerő verseny keretében. Összesen hat zeneszámból játszottak le részleteket, és ezeknek a címét kellett kitalálniuk.

Ezután az Activity-játékot kedvelők kerültek előnybe, ugyanis az osztályoknak húzniuk kellett egy kosárból szavakat, amik alapján élőképet kellett alkotniuk. A diákoknak ki kellett eszelniük, milyen pozícióba álljanak be a feladat alapján, majd az osztályfőnöküknek kellett kitalálnia, milyen jelenetet, szót, fogalmat jelenítettek meg a tanulók.

A vetélkedők utolsó elemeként egy Kahoot-kvízt játszottak az osztályok az iskoláról. Kiderült, hogy a versenyző osztályok már úgy ismerik az iskolát, mint a tenyerüket. Pedig még csak most kezdtük meg az első tanévünket a Széchenyiben.

Végül elérkezett a várva-várt eredményhirdetés is, nagyon szoros volt a verseny az osztályok között:

A 9.C 135 pontot szerzett, és ők lettek a legjobb élőkép-felismerők. A 7.A 136 pontot kapott, és megszerezte a zeneszakértő címet. A 7.B 144 pontot ért el, és az előfeladatok bajnoka lett, mert az egész osztály beöltözött kedden dalmatának, csütörtökön pedig még az arcukat is kékre festették a hupikék törpike jelmezhez. A győztes a 9.D lett 148 ponttal. Az aladdinos tánc és a jelmezek varázslatosak voltak, és a többi feladatnál is jól teljesítettek, ezért a legjobbak címet kapta. Az osztályfőnökök is kivették a részüket a feladatból és be is öltöztek, ezzel bebizonyították, hogy örök gyerekek és köszönetképpen kindertojást kaptak ajándékba.

A fecskék nagyon élvezték a vidám eseményt. A 7.A-soknak legjobban az ötletes csapatépítő feladatok tetszettek, és azon is meglepődtek, hogy a műsorok ennyire jól sikerültek. ,,A fiúk nehezen tanulták meg a táncot, de végül nagyon jól sikerült, nagy élmény volt.”- nyilatkozta egy 7.B-s lány.

Mindenki izgatottan számolt be az eseményekről:

,,Először minden osztálynak be kellett mutatnia egy rövid, kétperces műsort, amelynek a lelkes segítők már két héttel az avató előtt elmondták a témáját. Sok munkával és közös együttműködéssel, minden fecske tökéletesen teljesítette ezt a feladatot. Személy szerint én nem számítottam arra, hogy az osztályok és az osztályfőnökök ilyen színes és különleges előadásokkal fogják lenyűgözni a zsűrit.”

„Én azt tapasztaltam, hogy minden résztvevő fecskének nagyon tetszett ez az egész beavatás. A színes és ötletes feladatok minden osztály számára szuper csapatépítők voltak, és az osztályfőnökök is nagy lelkesedéssel segítették saját kis fecskéiket.” Darcsi Zsófia, 7.A

„Amikor megtudtuk, hogy előfeladatként be kell öltözni, nagyon megörültünk, mert ugye a régi sulinkban nem voltak ilyen dolgok. A 101 kiskutyánál az ofő ruhája volt a legviccesebb, még sosem láttuk rúzsban. : ) A hupikék törpikék viccesnek indult, kaptunk az ofőtől kék arcfestéket, amiről kihangsúlyozta, hogy könnyen lemosható vízzel is, és mindenkit kifestettünk vele. A lemosás már nem volt ilyen vicces, nekem egészen kék maradt a fejem és alkoholos lemosóval valahogy levakartam órák végén… Ezekre az előfeladatokra mi mind max pontot kaptunk, mert mindenki beöltözött mindig. A fecskeavató szerintem nagyon jól sikerült, mert feldobták az előadások. Mi a Hófehérkét adtuk elő. A fiúk nagyon sokat szenvedtek vele (mert nem tudtak ritmusra lépni…), de mi, lányok gyorsan kész voltunk a koreóval. Szerintem ez az egész nagyon jól ki volt találva, nagy élmény volt.)” Fekete Sára 7.B

Ezért a felejthetetlen napért köszönet illeti a szervező osztályt, a 9.B-t és osztályfőnöküket, Kaszás Emőke tanárnőt!

A fecskék már ennyi hónap elteltével is otthon érzik magukat a Széchenyiben, könnyen hozzászoktak az új iskolához, és remek osztályközösségeket hoztak létre.

Írták: Gárdai Gréta 9.C, Nadray Laura Judit 9.D, Simon Borbála 9.C

Fényképek: Deák Emma 10.D

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük